Adina Nyström

2011-06-25
20:54:34

Dagens Ridning (+ Torsdagens Ridning)

I tordags tog jag en liten tur i skogen, det var varmt ute så det kändes som en bra idé att hålla till i skuggan bland alla myggen istället. Värmde upp med lite lösgörande efter vägen innan vi kom fram till skogen. Där blev det trav i olika tempon och sedan på hemvägen red vi efter vägen. Jobbade tempoväxlingar i trav och galopp där, hoppade sedan av och gick bredvid honom hem. Då vi red en slinga och inte red fram och tillbaka efter en väg förstod han inte vars hem var och var lite orolig, men snart kände han igen sig igen.. ;)

Idag kände jag att det var dags för att arbeta lite på ridbanan. Började med att skritta igång på långa tyglar och försöka få honom att "släpa mulen i backen" och sträcka ut överlinjen. Det gick ganska bra i vänster varv - höger var lite klurigare. När han gjorde det bra på volt åtminstone i höger och efter volt + fyrkantsspåret i vänster varv började jag med skänkelvikning efter spåret igen. Nu behövde jag inte alls hålla på lika länge för att få igång motorn bak och släppa fram. Gjorde samma sak i tölt innan vi skrittade in på ovalen för lite trav och galoppträning. Tempoväxlingar i trav, hålla en stadig form och snabba tempoväxlingar. Sedan gjorde jag samma sak i galopp. Han jobbade på bra och tyckte att det var jätteroligt! Sedan skrittade jag av, det blev bara tempoväxlingar i höger varv då han var helt slut efteråt, får väl ta vänster varv imorgon. Duschade av halsen efteråt, han var dyngsur.


Kommentarer:

sv:

det förstår jag! ska bli riktigt roligt:) oh, det måste jag kolla upp! Men om din bror spelar där har du ju en bra anledning till att åka!

Paolo ska jag absolut se!!:)

2011-06-25 @ 22:52:08
#2: Malin

Tack, jag blir verkligen glad när jag hör sånt! :)

När han är i sin hemmamiljö kan han gå riktigt bra och har iallafall gångarterna på plats, på tävling verkar dock lugn galopp-, trav- och töltknapparna ramla av åt höger och vänster, haha!



Jag ser att det går bra med Funi också, visst skulle ni tävla till hösten igen?! :)

2011-06-25 @ 22:55:29
#3: Evelin.

Svar: Ja det är verkligen jätte kul! :D

2011-06-25 @ 23:23:00

Sv: Ja, jag har läst det. Tror dock inte att det är någon fara då det bara är ett fåtal hästar som ska ultraljudas, och Tess är med och har koll. Säkert har ju en del veterinärer läst islandshästen nu och är ännu mer försiktiga också :)

2011-06-26 @ 00:04:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: