Adina Nyström

2011-06-14
21:40:18

Dagens Ridning

Då Funi skulle skos ikväll åkte jag ut vid femtiden istället för mitt på dagen som det annars hade blivit. Blev lite sen då jag av gammal vana körde raka vägen till stallet, men eftersom jag skulle hämta skorna hos Kristin blev det bara att vända om igen. Väl ute ca 30 minuter senare än planerat blev det en snabborst för att sedan komma ut på ridbanan.

Började med lite lydnadsövningar så som att han skulle göra halt, rygga och sedan börja skritta på mitt viktkommando. I början var han mycket slö men kom igång efter ett tag. När han blivit lite kvickare övergick vi till att göra skänkelvikning på volt och när han släpper får han skritta framåt. När det gick bra från ryggen hoppade jag även av och gjorde samma sak från marken. Han gör allting så mycket bättre när han inte har en irriterande Adina på ryggen! När vi jobbat i båda varven hoppade jag upp igen och vi började trava. Travade på volt, bet han tag gick vi ner i skritt och flyttade för skänkeln tills han släpper i munnen och sedan iväg igen. När han släppte i munnen började vi med lite åttvolter, ställde åt olika håll och om han bet tag flyttade jag i skritt precis som tidigare.

När traven flöt på började jag samla lite i skritten. Skritt i bra tempo > Halt > Rygga > Samla skritten > Skritt i bra tempo. När det flöt på böt jag ut skritten mot tölt innan jag sedan avslutade. Jag är nöjd med dagens pass, det var lite lagom. Blev en lång igångsättning vilket kan vara bra, ingen idé att kräva om inte hästen är lösgjord.


Här får Funi nya skor, perfekt inför sommaren!


Kommentarer:

SV: Vad bra!



Jag måste bara säga att din design är jättefin!

2011-06-14 @ 22:00:38
#2: patricia

hehe söt ;)

2011-06-16 @ 08:34:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: