Adina Nyström

2011-07-20
18:30:52

Referat Badtur

Idag var det äntligen dags för Badtur nr 2. Jag och Malin utgick från Funis sommarbeteshage vid tjugo över nio och mötte Maria och Sara vid kvart i tio. Sen bar det iväg i full fart mot Vallen. Funi kändes ovanligt seg i början, jag hade förväntat mig en häst med överflödigt med energi, och han kom igång efter första galoppen. Vid vallen var vi kanske en timma och femton minuter senare och vi kastade av grejjorna och skuttade ut i vattnet. Funi var lite skeptisk till en början, jag gick ut med honom, ville inte utmana ödet. Han fann sig genast road med att skvätta vatten på mig och sig själv.

Jag provade att sitta på honom också men jag har långt ifrån samma kontroll därifrån. När han inte ville vara med längre stegrade han sig lite. Men någonting som är positivt med att sitta barbacka är att man direkt känner när det är på gång. Vi gick upp och fikade sen efter ett tag, sen tog Maria ut kameran och fotograferade lite, så jag ska hämta bilderna om ett par dagar :)) På vägen hem var han riktigt energirik men det gick bra, dock tappade Malins häst en sko så hennes pappa fick hämta henne m. häst. Annars var dagen ganska lugn. Duschade Funi när vi kom hem innan jag körde hem. Kristin rider imorgon och sen får han vila fredag och jag rider lö och sö

 


Kommentarer:
#1: Evelin.

Svar: Kul att du tycker det! :D

2011-07-21 @ 12:35:26
#2: Anonym

Heysan, snygg blogg & fin häst!:)

Kom in till min blogg om min unghästs utbildning till nått stort. Följa via bloglovin elr kanske länka varandra? :)



Kram fo & pamela

2011-07-21 @ 15:39:30
#3: emilia

det är ju så himla härligt att bada med hästar! ser fram emot lite bilder :D

2011-07-22 @ 11:16:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: