Adina Nyström

2011-07-24
21:24:49

Gårdagens & Dagens Ridning

Igår åkte jag till stallet tidigt, Elli & Calle sov när jag och min puch dakota rullade ut från parkeringen. Det blev ett väldigt blandat pass. Min tanke var först att rida igång i skritt och tölt ute för att sedan gå in på ridbanan för att böja igenom. Istället red vi först ca 3 km i skritt och tölt, började från marken och sedan hoppade jag upp. Han skötte sig riktigt bra och när vi kom in på gården ville jag inte börja rida på banan utan gick ut på ovalen och red lite trav i kort tempo istället, bara för att visa att man inte måste rida tempoväxlingar där. Han fick dock toppendålig balans när jag satt på det inre sittbenet (sitter alltid på ytter) så jag hoppade av och släppte ut honom i korallen istället, kollade alla gångarter men såg ingen hälta. Då hoppade jag upp och red lite barbacka med tyglarna runt halsen, gick helt okej om man tänker på att jag inte kan sitta ner i traven. Men han anpassade sig och traven var mycket mjukare än normalt :)

Idag blev det ett konditionspass. Värmde upp i öppna i skritt & tölt till sandbackarna, där fattade jag galopp och vi galopperade hela vägen dit och halva vägen hem - ca 10 minuter kanske. Sen hoppade jag av och vi skrittade en låååång stund. Gick lite över stockar och runt träd när jag lika gick bredvid honom, hoppade över några stockar med mig på marken innan jag sedan hoppade upp igen. Då jobbade vi mycket med halter, skritt halt > tölt halt > galopp halt > trav halt osv. Blev riktigt bra mot slutet! Tempoväxlingar i trav och tölt innan jag sedan hoppade av och vi promenerade hemåt igen. Väldigt svettiga kom vi in till stallet, han fick en riktig dusch innan jag släppte ut honom i hagen. Imorgon blir det lite enklare arbete, kanske en promenad och arbete från marken. Korall igen kanske?


Kommentar:

Vad bra!! :D

2011-07-25 @ 14:46:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: