Adina Nyström

2011-07-14
17:04:42

Dagens Ridning

Idag blev det en uteritt med Linn, Maja följde med oss som en bonus en bit på färden på Sindri. Funi var lite hetsig och energisk, ville inte riktigt komma in mellan mina hjälper och slappna av. I tölten går det lite för fort för att jag ska få koll på alla ben. När vi kom till sandstigarna vände Maja då Sindri inte är i kondition men jag och Linn fortsatte in i skogen. Funi var på tårna och tänkte hela tiden tempo tempo tempo men jag höll lågt tempo tölt alt. skritt. Efter ett tag började han släppa och jag kunde trava efter sandstigen utan att det blev galoppinslag.

På hemvägen fick de en kort galopp - vilken fart det blev då! Både Nasi & Funi drog iväg, men som tur var har inte Nasi någon vidare kondis och drog ner på tempot efter ett tag och lugnade sig. Så jag fick stopp på Funi när det var dags (hade Nasi haft samma kondition som Funi och sprungit bredvid hade åtminstone inte jag fått stopp på Funi, Nasi brukar stanna bara man visslar så han är ett säkert kort). På hemvägen skrittade vi lite innan jag red lite tempoväxlingar i trav och tölt. Då kändes han riktigt fin - om än att han stressade lite när Linn & Nasi närmade sig där bak.


Kommentarer:
#1: Anna

Verkligen jättefin blogg! :)

2011-07-14 @ 21:14:58
#2: Jennifer

sv. tusen tack :D

2011-07-14 @ 21:29:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: