Adina Nyström

2011-07-31
12:00:00

Dag 4 : Något annorlunda med min häst

Funi har väl ingen specifik annorlunda egenskap, men däremot kan han vara jättelugn ena sekunden och andra superpigg. T ex när vi är ute med andra hästar ska han alltid visa sig starkast och springer på, men när vi skiljs åt på hemvägen tar all energi slut. Han har helt enkelt sprungit sig helt slut för att visa sig stark att vi knappt tar oss hem sen. Han hatar dessutom att skritta på långa tyglar, det är det tråkigaste som finns. När vi värmer upp brukar jag alltid låta honom börja på långa tyglar, men efter ett tag blir han superuttråkad och börjar visa med sin kropp "Kan vi inte vända hemåt snart?!". Så då måste man börja arbeta honom på ett eller annat sätt.

Han är väl en osäker häst, låg i rang och är ofta utfryst. Han är inte van att få bestämma och inte heller van vid att ha en vän. Så det är väl en orsak till varför han är så osäker med människor, han är inte en sådan häst som kommer springandes när man ropar på honom. Dock börjar han faktiskt se åt mitt håll när han hör min moped eller när han hör mig ropa.. ganska sött faktiskt.

Men Funi är annorlunda hela han så det går inte att välja ut en specifik sak som gör honom extra speciell/annorlunda.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: