Adina Nyström

2011-01-12
19:52:52

Haiti Katastrofen
Idag har säkert ingen undgått att det är exakt ett år sedan den stora katastrofen i Haiti skedde. Nyheterna har kryllat om information hur de bor nu och hur fort (läs långsamt) det går att återuppbygga det som förstördes för ett år sedan. Många bor fortfarande i tältläger, men den nya skolan är snart återuppbyggd, på samma plats vars den gamla rasade ihop.
Det har varit en ganska dyster dag där idag och invånarna har sörjt alla som gick bort den dagen, det var en riktigt hemsk dag - den 12 januari 2010. Nu är de i alla fall på tillbaka vägen, om än att det går långsamt.

Kommentarer:
#1: JOSEFINE

Sv: I Adobe Bridge laddar man upp bilderna från kameran men har en helt annan översikt över bilderna än ett vanligt program. Och om man bara dubbelklickar på en bild åker den direkt in i Camera Raw, supersmidigt! :)



Okej, men skönt att du är frisk nu iallafall! :)

2011-01-12 @ 20:54:30
#2: Linnéa

Oj, har det redan gått ett år? :o Det är så hemskt att se bilder/filmer därifrån.. stackars människor :(



Sv: Vad gullig du är! :') Men jag ska inte försvinna heeelt, men det blir lite tråkigare på bloggen eftersom jag inte har möjlighet till att redigera bilder än, måste fixa det på nya datan :)

Jag ska flytta från mamma till pappa, det var inte planerat utan jag tog bara en väska och drog till pappa i måndags kväll, orkade inte med mammas dåliga humör längre ;P Men det har funkar bra hos pappa hittills, fast det är lite fullt i huset eftersom vi är 7 pers ;D Haha! Men ah, bloggen kommer nog igång som vanligt senast i helgen :D

2011-01-12 @ 22:38:46
#3: Linnéa

Haha så typiskt.. Hade skrivit en jättelång kommentar och vips så försvinner allt -.-' Bara att skriva om.. ;P



Herregud, redan ett år sen? Tiden går sjukt fort.. Men det är så hemskt att se alla bilder/filmer därifrån, stackars människor :( Önskar att man kunde göra något mer för dom.



Sv: Vad gullig du är! :') Du gör mig nästan lite tårögd, haha! Men det är ingen lång paus eller så, ska bara få iordning datorn med photoshop, packa upp, fixa nya rummet och så, tror jag kommer uppdatera som vanligt sen i helgen ;D

Ska flytta från mamma till pappa "bara", ganska stor omställning eftersom jag inte bott hos honom på flera år :P Men det blir nog bra!

2011-01-12 @ 22:46:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: