Adina Nyström

2011-01-04
17:22:00

Dagens Ridning
Idag följde Evelina med till träsket. Det skulle bli sol och -21 grader kallt så vi drog på oss overaller, varma vantar, skor och kameran låg i ryggsäcken med tomma minneskort och fulla batterier. Evelina tog några bilder på mig innan vi red ut, Funi var som vanligt mycket ointresserad och hade nog inte fram öronen på en enda bild. Ljuset var kasst menmen, man får ta det som det är!
Evve tog Eydir och jag red Funi (som vanligt) och ut red vi med två taggade hästar. För minsta smackningen fick man trav/tölt/galopp på hästarna. Funi skötte sig galant, söndagens dressyrpass gav resultat! Vi jobbade mycket tempoväxlingar i trav och tölt. Funi höll bra takt och i det snabba tempot fick han riktigt bra aktion. Evelina visade även hur man helst vill att hästen ska gå på tävling, hur den ska vara i formen osv - så nu har vi massor att träna inför! Tävling i början på Juni!
När vi kom tillbaka fick Evelina provrida Funi, då han är fyrgångare och hon mest rider femgångare var det ovant men bra för mina ögon att se hur han ser ut när han blir riden. Han tjorvade en del med traven som ofta händer, men vi avslutade när han skötte sig.
Under tiden som Funi och Eydir åt tog vi ut Gabriel och Klippy (Kippy?). Evelina körde Klippy som verkligen behöver motioneras. De passade bra tillsammans, Gabriel och Klippy, i tempo och temperament vilket även här ledde till två taggade hästar. Mycket trav och galopp men på hemvägen började Klippy bocka vilket leder till att Gabriel också börjar bocka. Då jag red barbacka tappar jag balansen och ramlar av. - Med huvudet först glider jag över hals och ramlar på backen. Gabriel är dock så snäll så han stannar precis framför mig. Han står där under tiden som jag kliver upp, borstar av axeln och går fram för att fånga honom. Hem gick jag med Gabriel bredvid mig då jag inte kan hoppa upp utan pall (pinsamt). Jag får ta igen det där nästa gång jag rider.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: