Adina Nyström

2011-08-21
20:14:09

Vindur Hösttävling

Nu är jag äntligen hemma från Skellefteå. Vi bodde på Aurum tillsammans med de flesta andra miduriter där vi åt gott och badade ångbastu på kvällarna. Höjdpunkterna! Heheh. Vi tävlade i T8 (tölt i valfritt tempo i båda varven) & V5 (lätt fyrgång, valfritt tempo i tölt, trav, skritt & galopp). Uttagningarna i båda klasserna gick inte toppenbra. Red för lågt tempo i tölten, han bröt av i traven och slappnade inte av i skritten. Men i töltfinalen som var sist på lördagen gick det toppen och jag red faktiskt upp mig och slutade på en andraplats! Otroligt nog då tölt egentligen är den gångarten där vi inte brukar klara oss speciellt bra. Slutpoängen blev 4.5 totalt i T8 vilket är ungefär vad jag kan få Funi att prestera för tillfället.

Idag var det dags för A-final i fyrgången. Han slappnade inte riktigt av i varken skritten, galoppen eller traven, tölten var lika bra som dagen innan så den är jag toppennöjd över. Trots våra missar räckte det till en femteplats. Jag är inte nöjd då vi kunnat göra så mycket bättre - men bättre lycka nästa gång!


Kommentarer:
#1: Anna

Grattis till andraplatsen i tölten! :D

2011-08-21 @ 21:51:35
#2: Elise

Först, grattis till andra platsen i tölten, kul! :)

Vet hur frustrerande det är när man vet att hästen kan så mycket bättre än vad den vill visa på banan. ;)



Ja jag vet egentligen inte vad som hände :( Mer än att hon blev sjuk i mars, stod i nästan 3 månader, sen blev hon frisk och när jag skulle sätta igång henne igen var hon jätte konstig :/ så vi for till veterinären och fick konstaterat hälta (ledinflammationer) på fyra ben och troligtvis till följd av det en trasig rygg :( veterinären trodde hon gjort sig illa i hagen när hon vilat och sedan avbelastat på andra ben och fått problem med alla. Men vet inte. Lång förklaring det blev, hehe, men hoppas du förstod! :)

2011-08-21 @ 22:28:21

Andraplacering är ju grymt bra! :D

Och det måste ju kännas bra att presterat till fullo, om det var poängen ni kan nå för tillfället. Då har man ju gett allt! Bra kämpat :)

2011-08-22 @ 09:01:15
#4: Elise

Förstår det, det bör du vara! :D



Nej usch jättebesvärligt.. :( Ja, det hoppas jag verkligen! :)

2011-08-22 @ 09:22:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: