Adina Nyström

2011-04-23
16:41:33

Evelina och Frosti

I helgen har jag och Evelina jobbat med att rida på hennes unghäst Frosti. Det blev bara korta turer och vi tränade på att rida fram, stanna och lyssna på tygeltag höger och vänster. Vi började med att longera honom men det tyckte han var så fasligt tråkigt så vi gick ut och promenerade så fort som han gjorde rätt på volten. Igår red Evelina ut utan att jag egentligen behövdes. Vi tog bort longerlinan och Evelina styrde honom, stannade och satte igång honom helt själv. Jag följde med som en extra backup men egentligen hade inte jag kunnat göra så mycket om han skulle få för sig någonting, men skönt för Evve att ha med någon i alla fall. Har tagit några bilder från hennes första tur ut på Frosti. Jag hade på longerlinan hela tiden utom just när vi skulle fotografera.


Kommentarer:

Vilekns öt polle! :D



sv: ja självklart! :D

Men jag är ingen höjdare på att ställa in bländaren, så det här tycker jag är enklare =)

2011-04-23 @ 21:38:57

spännande med unghäst! :)

2011-04-23 @ 21:39:54
#3: Linnéa

Härliga bilder! Och vilken man Frosti hade! Jag som tycker Sancho har tjock liksom ;P

2011-04-29 @ 20:45:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: