Adina Nyström

2011-04-04
22:19:27

Dagens Ridning

Efter en lång, hård träning var jag jättepeppad på att rida ett pass över bommar och kanske lite galoppfattningar men min kropp ville inte riktigt vara med. Tog därför på honom en grimma och longerade honom i grimma + longerlina i skritt, trav och galopp. Jobbade en hel del övergångar för att få honom att jobba med bakbenen och lyssna på mina instruktioner. Vänster varv gick toppen medan höger var lite värre då han såg den öppna grinden då och inte riktigt ville koncentrera sig på mig. Fick i alla fall till några riktigt fina galopper i vänster varv och även en sådan jättettrav! Synd att jag inte tog med mig kameran så jag kunde få med supertraven på film, den var ruskigt bra!

Då det regnat hela dagen var Funi blöt och självklart fanns det massvis med vattenpölar som vi tränade på att gå i. Funi har haft en stor fobi för just vatten och ibland när man red ut fick man vända tillbaka för att man inte fick över honom om det var en vattenränna mitt över skogsstigen. Men idag gick det bra! Han börjar vänja sig, ska bli intressant att se om jag kan få ner honom i sjön i sommar.. Han brukar kunna gå ner, men mer än så vill det inte sig att bli.. Söt.


Kommentarer:
#1: Linnéa

Sancho är också lite töntig med vattenpölar, men när han väl går i vill han gärna stå och plaska.. Haha! :D

2011-04-05 @ 00:00:18
#2: emilia

det där med vatten kan vara jobbigt.. Min lilla ponny stannar gärna till på tävlingar när vi rider mot ett vattenhinder.. Men han går alltid i hemma i sjön och vattepölar. Trist! Få hoppas att han har glömt det under vintern och springer i nu nästa tävling :)

2011-04-05 @ 09:08:22

Fönstret till Kringlan? Kringlan, vart är det?!! :D

2011-04-05 @ 09:38:27
#4: Lisa (:

Söta hästen! Vi får hoppas att hans lilla fobi går över :)!

2011-04-06 @ 08:23:28
#5: Lollo

Haha ja så kan mina också vara när det kommer till vatten! Vilken supersöt bild!

2011-04-07 @ 13:20:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: