Adina Nyström

2011-04-25
16:26:20

Dagens Ridning

Idag när jag kom ut till stallet stod redan Sussi och Madde i stallgången med deras hästar. Maddes nya häst Penni kom i torsdags och idag var det dags för premiärritten. Borstade igenom Funi ordentligt och nu börjar det ta slut vinterpäls, om än att det fortfarande finns massvis kvar. Jag förstår inte hur jag ska få bort allting!! Fia kom in strax efter mig med Lukka och Ljofa. Vi bestämmer oss för att rida ut en mysig utetur.

Funi var riktigt pigg när jag hoppade upp och gick direkt fram först i ledet. Jag bestämde mig för att inte kräva så mycket nu när han väl var så pigg utan att han skulle bli belönad för det. Jag vill att han alltid ska vara så pigg som han var idag och då vill jag inte börja trycka ihop honom och göra det jobbigt. Vi skrittade en bra bit och Funi gick först, det var inte så att jag behövde driva honom för att hålla ledningen utan energin stod han för idag, jättekul!

I traven trampade han på ordentligt och bara matade, galoppen likaså. Fick knappt stopp på honom så jag försökte inte ens. Utan jag saktade av när vi galopperat ett tag och han började känna sig nöjd. Så det blev jag som saktade av när jag ville, och inte att jag försökte stanna honom och han stannade när han ville. Tölten var klockren och hade ett lagomt tempo, i ökningarna var den också fin! Underbart. Verkligen underbart!

När vi kom in var han lite lagomt svettig, inte löddrig men lite varm. Riktigt nöjd över dagens tur. Gud vad skönt!! :)


Kommentarer:
#1: Evelina

Nej herregud! Men jag flyttar ju kanske till Ö-sund ;)

2011-04-25 @ 16:59:01
#2: Sussi

Det var grym ridning idag. :)

2011-04-25 @ 17:07:29

vilken lurvtuss! :)

2011-04-25 @ 19:01:37

Kan du inte filma någon gång när du rider? :D

2011-04-25 @ 19:28:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: