Adina Nyström

2011-04-13
13:55:00

Abisko del I

Första dagen har ni redan hört mig prata om, det hade alltså gått en lavin på norska sidan över spåret och kiruna är den sista stora tågstationen vars tåget kunde vända - därför fick vi ta en buss till abisko. Efter att irritationen om tåg****** lagt sig var det bara att gilla läget och vi hade relativt trevliga timmar på Kiruna tågstation. Solen sken så vi satt i solen mot väggen och solade lite. När bussen väl kom 2 timmar senare (förstår inte hur det kunde ta 2 timmar att hämta en buss?) blev den snart överfull och jag fick sitta på golvet. Resan blev dock inte lika tråkig som jag hade förväntat mig, efter ungefär 30 minuter drog vi igång en bluffpokerrunda som jag villigt ställde upp på. När vi väl kom till Abisko på kvällen var vi vrålhungriga, stekte massvis med korv och kokade makaroner. Efter det hade vi det trevligt i stugorna. Som sagt, kvällen blev inte allt för dålig! Om än att jag inte var på det bästa humöret där i mitten någonstans :)


Kommentarer:

Sv; Tack! Jo för dom flesta går de ju bra men en del blir bara ännu surare haha ;)

2011-04-13 @ 15:14:58
#2: alma

tack så mycket :D



Fina bilder!

2011-04-13 @ 17:44:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: