Adina Nyström

2010-10-13
09:47:39

Klättring & Funi

I måndags fick vi klättra för första gången med klassen, fokusen låg i första han på att lära sig säkra. Det var inte speciellt svårt egentligen, men man var tvungen att vara fokuserad, om inte och den jag säkrar tappar greppet kan denne lätt hamna på backen.. Ont. När jag hade säkrat första gången kände jag bara hur adrenalinet kom, jag stod nästa och studsade när jag släppte linorna och lät någon annan prova, HAHAH! Nästa måndag börjar vi igen och då kommer fokusen vara mer på själva klättringen, kul!

På kvällen for jag ut till stallet som alltid på måndagar, jobbade på banan med Funi och han tjorvade igen. Dock inte lika mycket och han släppte åtminstone lite bättre mot slutet, dock LÅNGT ifrån bra. I början av passet spelade han dum och sa att han inte förstod hur man gör en framdelsvändning eller hur man går i skänkelvikning på en volt, och detta är det enda vi jobbat med senaste veckorna? Dum häst. Men vi tog det lite lugnare och sedan gick det åtminstone lite bättre.

Kristin red honom igår och tyckte han kändes jättefin så förhoppningsvis har våra kamper lönat sig lite. Men jag måste få tag på Sylvia och boka en lektion, vi behöver lite vägledning känns det som.


Kommentarer:
#1: Maja

Jag har faktiskt klättrat en gång, det var ganska kul ;)

Men det låter läskigt att stå där och säkra, shit. Det skulle jag aldrig våga.

Bra att det gick bättre med Funi, hoppas att det lossnar för er snart!

Puss<3

2010-10-13 @ 18:13:15
#2: Linnéa

Läskigt att bokstavligt talat ha någon annans liv i ens händer :O haha!

2010-10-14 @ 18:28:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: