Adina Nyström

2010-10-22
20:03:06

Dagens ridtur

Det är fredag idag vilket betyder ridning. Jag fick skjuts av Julias mamma till morfar som skjutsade mig till stallet. Det var för länge sedan jag red nu, alldelens för länge sedan. Men skönt att vara i stallet. -2 grader kallt var det när jag hoppade upp på ryggen och vi red iväg. Jobbade övergångar mellan tölt & trav, gjorde halt, ryggade och sedan fram i tölt igen. Gick helt okej men jag vet att han kan SÅ mycket mer.
50 minuter senare skrittade vi in på planen, jättesvettig var han så fleecetäcke fick han ha på sig tills han torkade. Då jag behövde åka bad jag Madde som kom precis när jag skulle ta ut Funi till hagen igen att ta ut honom när hon var klar så han fick chans att torka ännu mer efter våran svettiga tur. Det lovade hon så nu står han för hoppningsvis ute igen, torr.

Nu ska jag se på idol, vem hejar du på?


Kommentarer:
#1: Maja

Usch, -2 grader låter verkligen inte kul. Själv tyckte jag att det var jobbigt då det var runt 7-10 grader. Gick runt och frös, men då man väl hoppat upp på hästryggen kom värmen direkt, såklart ;)



Jag hejar på Daniel, är helt kär i hans röst, och att han är så jävla söt är inte heller fy skam ;P

Puss<3

2010-10-22 @ 21:53:36
#2: Danelly

Finfin blogg! ;>

Jag är från Finland & vet inte hur man får den som svensk, men skall prova på olika saker. ;>

2010-10-23 @ 10:47:17
#3: Linnéa

Jag hejjade på Alice :( Men Linnea är också bra :D

2010-10-23 @ 13:05:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: