Adina Nyström

2010-11-12
23:09:06

IDOL LIVE
Ikväll var det dags för den första idol finalen som gick av stapeln i Arcus i Luleå. Jag var där med familjen min och vi satt på första parkett. Dock var det så att första parkett inte var några bra platser. Det fanns självklart runt scenen men de var såklart upptaget när jag kom in, 16 minuter efter sex. Så vi hamnade på några halvskymda platser med dålig sikt, ingen höjdare.

Temat var dock helt underbart! Kvällen bjöd på rocktema och bra låtar, vi slapp reklamen och fick istället höra alla utslagna idoler. Daniel, Alice, Sassa, Geir (!) och sedan var även Tove Styrke på besök, dock gick vi innan. Vi gick när första delen av idol var slut. Det var minst lika bra att sitta och äta lite framför soffan hemma.

Självklart var idol en stor upplevelse, men om man köper första parkett och betalar för de bästa platserna vill man gärna få en plats vars man ser vad man hör också. De var duktiga på att hålla publiken sysselsatt under pauserna och en bra stämning, om man nu bortser från de 800 missnöjda personerna som tyckte att de kastat bort pengarna pga sina skymda platser, men efter första pausen försvann den missnöjdheten och det blev riktigt drag i Arcus!

Om du vill gå och se Idol någon gång, kom ihåg att gå TIDIGT och hitta platser så ni kan se någonting. Jag kom in efter 16 minuter och ändå fick jag dåliga platser. Man måste vara nästan först för att få en bra plats. Hoppas eran kväll varit minst lika lyckad som min! För min var inte 100, men kanske 6 av 10. Men idol borde åtminstone varit 8 av 10!

Geir var nog en av kvällen höjdpunkter, Han sjöng Rosanna (av Toto)Geir i Arcus Hallen


Kommentarer:
#1: Honi

Vad kul att få se det live, och vad kul att dom hade det uppe i min hemstad :) Äntligen händer det nåt däruppe, haha.

2010-11-13 @ 15:54:23
#2: Maja

Gud vad kul att se det live! Nu är det nog helt slutsålt i gbg skulle jag tro ;P

Puss<3

2010-11-13 @ 17:40:08
#3: anna

sv: vad roligt! :D

2010-11-13 @ 19:28:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: