Adina Nyström

2010-07-07
21:55:14

Drive, Drive

Jag for som sagt till stallet efter middagen idag. Tog in Funi och Gabriel samtidigt som alltid men denna gång var det lite spänning mellan pojkarna men ingenting hände som tur var. Funi var trött efter att springandes i hagen då Feykir fått komma ut efter sin sjukdom igen och livade upp hela flocken så de visade upp sina fina sidor hela bunten, synd att inte kameran var med.

Gabriel var duktig, tänkte på vad jag och Felicia sa om att ha lösa tyglar så släpper hästen i munnen och slappnar av, det gjorde verkligen Gabriel! Och lyssnade bättre på hjälperna, för att vara Gabriel alltså. Släppte ut pållarna och denna gång gick båda tillbaka till sommarhagen, ingen galopp där inte efter dagens joggingpass i hagen för båda och Gabbes på banan. Moppen ville inte heller starta, jag försökte i kanske 30 min och sen så körde Fia förbi mig och frågade om jag hade problem och om jag skulle få hämtning eller om hon skulle skjutsa hem mig, vilket jag tacksamt sa ja till och ledde tillbaka moppen till stallet. Jag var extremt arg och hade ont i huvudet av ilskan, som inte riktigt släppt än. Mopen H-vete. Nu ska jag sova bort min ilska, godnatt!


Kommentarer:
#1: johanna

Sv; Ja verkligen :o

Fin blogg btw! :)

2010-07-07 @ 22:12:32
#2: simone

Vilken fin häst :)

2010-07-08 @ 17:58:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: