Adina Nyström

2010-12-30
16:27:44

Dagens Ridning
Idag hade jag värsta ambitionerna, jag skulle böja igenom honom så han blev jättefin och så allting gick super. Men när jag väl kom till stallet var det inte alls vad jag var sugen på. Istället drog jag på träns och longergjord + linor och longerade honom på banan.
Han ville först bara flytta sig, trodde väl att vi skulle jobba markarbete som Kristin jobbade med i tisdags, men icke det. Märktes att longering inte varit högst på listan som vi jobbat med senaste året men tillslut satt det hyfsat i alla fall. Skritt, trav och halt åtminstone.

Kommentarer:
#1: Micki

Åhw vilken vacker häst! (:

har ridit några gånger, på islandshästar mest.

Har velat börja på ridskola eller så men det är så dyrt :/

Men hästar är verkligen för underbara!

2010-12-30 @ 17:58:44
#2: Veronica

SV; Tack så mycket!:}

Vintern är fin så länge det är snö och inte slask. Våren är min favorit för att det är så fina ljusa färger, att gå med en tunn vårjacka, jag personligen blir ännu gladare - antagligen för att det är ljusare dagar osv..;}

2010-12-30 @ 18:29:33

Sikken sötnos, minsta öronen jag någonsin sett tror jag! :o)



SVAR: Tre meter, minst! Det är ju så öppet på Öland, så på vissa ställen blir det dubbelt så mkt när det blåser snö från åkrarna. När det varit som värst har man inte ens kunnat se vart vägarna går :o)



Jag gillar också snö! Det är ju helt perfekt för träning, problemet är bara när snön blir så hårt packad, som det är här. På vissa ställen kan man gå uppe på snön, och så plötsligt ramlar man igenom, haha. Dödstrött efter en meter ;o)



Vad kul att du gillar Bugatti, det värmer att höra! :o) Ang. tömkörningen så vet jag inte riktigt, det beror på vad fysioterapeuten säger. Han har ännu bara fått en behandling och nästa blir på söndag.



Men till en början får jag väl räkna med ett par månader innan vi gör ett nytt försök igen. Han visar ju så tydligt att han har ont, han får liksom plötsliga "nervsmärtor" så fort man ställer in vänster bak och får honom att spåra.



Oj, vad mycket text det blev, försökte ändå kortfatta mig! :o)

2010-12-30 @ 19:07:31
#4: Linnea

Jag hade också tänkt longera idag men paddocken var upptagen -.-' typiskt! Det är väldigt kul att se hur hästen rör sig ifrån marken ibland :P



Lilla Funi är så söt! Diggar hans ruffs-pannlugg :D

2010-12-30 @ 23:54:51
#5: Mikaela

Awe, så söt. :D



Sv: http://www.youtube.com/watch?v=0Z3E2f9sGbM - länk till trailern. :D Och jag håller med, barnfilmer rules! :D

2010-12-31 @ 10:58:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: